Salong Hårkällan i Älvdalen firar 1-årsjubileum!


Linda Estenberg-Martinsson firade 1-årsjubileum i förra veckan på Salong Hårkällan
I förra veckan firade Linda Estenberg-Maritnsson 1-årsjubileum på Salong Hårkällan i Älvdalen. Stort grattis!
Linda fick sitt gesällbrev i september 2010 efter tre år som elev mot Frisörskolan i Falun och uppfyllde en dröm när hon startade upp sin egna salong för ett år sedan.
Jag hälsade på Linda idag på salongen och ställde lite frågor:

Hur känns det efter ett år som egen företagare Linda?
- Det känns jättebra - tiden har gått fort!

Vad är det som är bäst med att vara egen företagare?
- Det är nog friheten att kunna bestämma över sig själv.

Vad är det som är negativt?
- Det kan vara negativt att man är så uppbunden och sårbar.
Blir man sjuk (Linda har precis drabbats av förkylning) så är det ingen annan som täcker upp. Jag har ju ingen som hoppar in om jag skulle vara borta.
Annars kan jag inte komma på något.

Hur tycker du att det går?- Det går bättre än vad jag vågade hoppas på. Jag får hela tiden nya kunder och stamkunderna kommer tillbaks. Det är jättekul!

Hur ska man se ut i håret sommaren 2012 Linda? Har du några tips?
- Allt är tillåtet idag - det finns så många olika stilar!
Långa hår är alltid populärt och de flesta klipper, färgar och slingar sitt hår idag. Permanent är inte så modernt just nu.
Min specialitet är 50- och 60-talsfrisyrer, fortsätter Linda. jag har ett jättebra samarbete med Rockabillybutiken ( ligger granne med Salong Hårkällan) som säljer kläder från 50- och 60-talet.
Vi "stylar" och hjälper dem som vill ha en riktig 50- och 60-tals look.
Till exempel vid Musik- & motorfestivalen här i Älvdalen har vi massor att göra!

- Men ni verkar även utanför Älvdalen, du och Sofia på Rockabuillybutiken?
Ja, berättar Linda stolt, vi har blivit tillfrågade och kommer att vara med och "styla" personer på en Rockabilly-kryssning den 1 september med färjan från Stockholm till Finland. Jättespännande!

Stort lycka till Linda!
Vi lär återkomma till Salong Hårkällan och Rockabillybutiken framöver.



//Karin Hellström