Nu har "strippen" i Särna fått ny ägare!

Vad roligt! Vi på näringslivskontoret vill önska Susanne Olsson som i dag driver "Systrarna olssons allehanda" i Särna lycka till med de nya lokalerna som hon precis köpt i Särna.

Det lyser om Susanne då hon berättar om alla de företagare som ska följa med till de nya lokalerna. Desutom berättar hon att hon fått många positiva reaktioner från byborna. Det känns som det blir ett rejält lyft för byn.
-Våren 2013 hoppas vi kunna slå upp dörrarna till de nya lokalerna, berättar Susanne.
-På fredag är det marknadsdag i Särna och jag håller  på med att planera någon form av jippo gällande "strippens"lokaler. Det är många som vill komma in och se hur gamla "strippens" lokaler sett ut.



Susanne berättar att hon ska inreda lokalerna som en liten mini galleria med flera butiker under ett och samma tak. Där kan vi företagare tillsamans serva våra kunder. Vi kommer att ha frisörsalong, fotvård, massage, kläder, syhörna, presenter, hund och häst produkter. En nyhet som jag kan avslöja är att Håkas häst och el kommer att flytta med oss och att vi kommer att ha en liten kaffeatomat där alla är välkomna in för att ta sig en kopp kaffe och byta ett par ord berättar Susanne.

- Jag måste bara fråga dig Susanne hur kom du på tanken att köpa dessa lokaler?
-Iden växte fram, det var så tråkigt att se huset stå tomt, jag såg en perfekt lokal, med ett mycket bra läge, och då kom jag på att lokalerna faktisk skulle vara idealiska för vår verksamhet.
- Hur gick du tillväga?
-Jag kontaktade ett flertal banker och presenterade verksamheten med hjälp av den affärsplan som ni på näringslivskontoret hjälpte mig att göra och Swedbank var beredd att satsa på mig.

-Jag ser ljust på framtiden, det här kommer att bli bra, men jag har mycket arbete framför mig det förstår jag.

Lycka till susanne önskar vi på näringslivskontoret och många mer med oss!

Ni kan gå in och titta vad DT skrivit om ägarskiftet: http://www.dt.se/nyheter/alvdalen/1.4907317-fran-stripp-till-klipp-susannes-satsning-valkomnas-i-sarna