Älvdalens kommuns nya kommunikatör

Nu är arbetet med att intervjua kommunikatörer klart och den som blir Älvdalens kommuns kommunikatör är Lotta Andersson, en hemvändande älvdalstjej. Vi gjort en intervju med kommunikatören.
Lotta Andersson
Du ska börja som Älvdalens kommuns kommunikatör i januari – grattis!
Tack, snälla!

Vem är du, var är du ifrån?
Jag kommer från Älvdalen men har under många år bott i Göteborg, Stockholm och Australien. 2007 flyttade jag ”hem” igen och bor nu här i Älvdalen med min sambo Per och våra barn Viggo 5 år, Olivia 2,5 år och hunden Ida.

Vad har du för utbildning och andra kompetenser?
I grunden har jag en collegeutbildning i marknadsföring som jag läste i Sydney. Sedan har jag studerat medieteknik vid KTH samt läst Grafisk design och kommunikation på Berghs i Stockholm. Jag har främst arbetat inom detaljhandeln som säljare och inköpare. Bland annat har jag arbetat på Ikea som är fantastiskt duktiga på intern och extern kommunikation.

Hur kändes det på intervjun, blev du korsförhörd?
Jag hade jättekul under intervjun men visst var jag väldigt nervös. Korsförhör hade jag räknat med. Det var ju trots allt en anställningsintervju. Däremot var jag kanske inte riktigt förberedd på de andra uppgifterna som jag fick. Men jag måste erkänna att det var ett smart sätt att testa mina kunskaper på. Lite förvånad är jag ändå att jag passerade "rittestet".

Hur känns det idag, när du börjar om en månad?
Det känns fortfarande lite overkligt att jag har fått tjänsten men jag är faktiskt jättestolt.

Har du några tankar du vill dela med dig av?
Jag tycker att vi bor i en fantastisk kommun. Det ska bli så kul att få börja arbeta här.


Tack Lotta, och välkommen till din tjänst på Älvdalens kommun!