Bamse deltog i Entreprenörshelgen 2013

Är du mellan 18-35? Är du sugen på att ta ett steg närmre drömmen om att driva ett företag? Då ska du passa på att ta chansen att göra som Bamse från Älvdalen gjorde förra året, sök in till årets Entreprenörshelg som i år kommer att hållas på Grövelsjöns Fjällstation. Under helgen erbjuds du en "företagarskola", du får möjlighet att skapa nätverk med andra etablerade och blivande entreprenörer och mycket mer.

Ansök nu om en plats på Entreprenörshelgen 2014 som går av stapeln på Grövelsjöns fjällstation 24-26 januari. Skicka ett mail till anna@sitedestination.com senast 20 december och berätta varför just du är fjällvärldens nästa entreprenör.


Entreprenörshelgen sker genom ett samarbete mellan projekten W7 och Site Destination samt kommunerna Engerdal, Älvdalen, Malung-Sälen och Trysil.

Bamse Persson
Bamse Persson från Älvdalen, deltog i Entreprenörshelgen 2013

Vad är din affärsidé?
Min affärsidé är att tillsammans med mitt företag, FPG Vildmark & Event, främja turismen i Älvdalen med omnejd, få hit fler turister och ge dem ett brett utbud av aktiviteter.

Vad har du gjort sedan 2012?
Jag har fortsatt min utbildning till att bli fjäll- och äventyrsledare, fortsatt jobba med mitt företag samt varit runt och praktiserat på olika turismföretag.

Vad var bra med Entreprenörshelgen?
Det var bra att bli lite uppdaterad om hur det är i företagarbranschen, att få se både de negativa och de positiva sidorna.

Hur hjälpte Entreprenörshelgen dig?
Den gav mig ytterligare fler kontakter som jag garanterat kommer att ha nytta av i framtiden.



Läs mer om entreprenörshelgen genom att klicka här.


//Karin Ardefelt

http://www.sitedestination.com/sv/info/arbetsomraden/kompetensforsorjning/entreprenorshelg