Är det tillåtet?

Är det tillåtet att längta tillbaks till jobbet? Att tycka att det är så kul att jobba att man jublar av 159 mejl i inboxen efter tre veckors semester?
Så är det i alla fall. Mycket positivt händer i kommunen och det påverkar arbetet här på näringslivskontoret i Älvdalens kommun!
Några exempel är:
Maria Rydqvist kommer att tävla för Älvdalens kommun under kommande säsong, Coop Konsum planerar expansion i Älvdalen, unga sommarlovsentreprenörer på Nya Porfyrmuséet får mycket publicitet och press, många nya företag registreras i kommunen, Idreyran hade en bra och festlig vecka i förra veckan, Festveckan i Särna sätter igång i denna veckan, Bygdeveckans fullspäckade program är klart och finns på hemsidan, Musik & motorfestivalen firar 10-årsjubileum...
Detta är bara ett axplock av sommarens positiva händelser - hittills:)
Av de 159 mejlen i inkorgen fanns även förfrågningar från personer som funderar på att flytta till Älvdalens kommun och starta upp verksamhet - jättekul!
Utanför mitt fönster rullar det husbilar, husvagnar, motorcyklar och bilar med registreringskyltar från bland annat Tyskland, Holland, Italien, Nederländerna, Danmark, Norge mm,mm. Visit Sweden publicerade igår en undersökning som visar på att turismen ständigt ökar i vårt land, trots valutan. Jag upplever att Älvdalen har en ökande mängd svenska och utländska besökare under sommarsäsongen som är intresserade av kultur och vår fantastiska natur och allt den har att erbjuda vad gäller aktiviteter och upplevelser.
En nyhet för i år är ju Kopparleden på motorcykel; Falun - Röros - från världsarv till världsarv.
Läs mer på www.visitkopparleden.com
Kopparleden på motorcykel - läs mer på www.visitkopparleden.com

Jag skulle kunna skriva massor om allt som Älvdalen erbjuder på sommaren - men då hinner jag inte med att svara på mina 159 mejl:)
Jag längtar ju efter att läsa vidare!!
Vi hörs snart igen.
//Karin Hellström    
Undertecknad på motorcykel