100 blogginlägg senare - tack Hannah!


Älvdalens Näringslivskontors blogg
Idag skriver Närinsglivskontoret sitt 101:a blogginlägg och har sedan slutet av mars 2011 haft 4 504 träffar/personer som varit inne på vår blogg och läst!
Jättekul att så många läser våra inlägg.
Jag vill tacka Hannah Risander på Acudira.
Det började på ett möte i slutet på mars 2011 då jag, Karin Hellström, och Hannah satt och planerade Företagsmässan i Älvdalen.
- Jag tycker att du skall starta en blogg, sa Hannah, där du kan berätta om vad ni gör på näringslivskontoret!
Så blev det. Hannah hjälpte till att skapa bloggen, designade den och jag började skriva.
Idag är jag jätteglad för att Hannah tipsade mig!
Man kan tycka vad man vill om sociala medier men det är ett fantastiskt sätt att kommunicera och få ut information till en låg kostnad.
Många företag och organisationer använder idag mediamixen med hemsida, blogg, Facebook och twitter.
Det är arbetstiden som kostar - för övrigt är det ju helt gratis och du har möjlighet att nå många!
Jag var väldigt tveksam till twitter till en början men har sett att det är många myndigheter som lägger ut aktuell och bra information som är värdefull för mitt arbete.
Jag följer även personer som jobbar med näringslivsutveckling i andra kommuner i Sverige och får insikt i deras arbete och tips på aktivteter som vi kan göra här i Älvdalen!
Följ oss gärna: http://twitter.com/#!/Alvdalen
Facebook: http://www.facebook.com/Naringsliv.alvdalen

Det viktigaste är ändå att Du som läser tycker att det är värt att lägga ner tid på att läsa inläggen!
Har Du tips om vad vi kan skriva om eller hur vi kan bli bättre - hör av Dig.

//Karin Hellström
Näringslivssamordnare i Älvdalens kommun

ps. Tack för att Du läser vår blogg! ds.