Vasaloppet på två hjul - jättekul!

Starten i Oxberg
Igår var det full fart i Vasaloppsspåret! Dryga 12 000 personer var ute och njöt av den soliga dagen, folkfesten och de olika loppen i Cykelvasan 2011.
Själv hade jag anmält mig så sent att det var fullt i 90 kilometersloppet. Det fick bli 45 km istället.
993 personer ställde upp i detta lopp som startade i Oxberg på eftermiddagen. De flesta som körde det långa loppet hade då hunnit förbi Oxberg.
Det var trångt i startfållan och när vi kom iväg var det en strid om att få utrymme på de bitvis smala stigarna.
Men - så kul det var!
Mina erfarenheter från att åka crossmotorcykel i Afrika kom till användning:)
Resultatet? Jo, jag körde på 2.18.39 och kom på 7:e plats i min åldersgrupp (45-49). 74:e plats totalt i damklassen på 45 km. Tant är nöjd!

Min kompis i spåret:)
Nu  är det bara att ta nya tag för nästa år - men först är det ju skidor och Vasaloppet på vintern. Vi får se vilket lopp det blir då!?

Vasaloppet är en folkfest och ett evenemang som är viktigt för vårt område och besöksnäringen i Dalarna.  Det finns mycket man kan utveckla runt evenemanget här i Älvdalen och vi kommer att jobba vidare med det! Det är ju faktiskt så att två tredjedelar av Vasaloppet går genom Älvdalens kommun!

//Karin Hellström