Vem blir Årets Företagare i Dalarna?

Varje år utses Årets företagare i varje kommun av organisationen Företagarna.
I Älvdalen var det webbutiken Skistart som fick priset "Årets Företagare i Älvdalens kommun" på Företagsmässan i maj.
Sedan ett par år tillbaks utser Företagarna även en länsvinnare som sedan går till en riksfinal.
Jag har nu blivit tillfrågad av Karin Torneklint, regionchef för Företagarna i Dalarna, om jag vill sitta med i juryn och utse Årets Företagare i Dalarna 2011. Givetvis vill jag det!
På mitt skrivbord har jag nu UC-rapporter från 15 duktiga företag i hela Dalarna och skall gå igenom de olika företagen inför juryns första möte i nästa vecka. Vi skall då, utifrån Företagarnas kriterier, ranka de olika företag som blivit utsedda i Dala-kommunerna.
Vi håller tummarna att Skistart står sig starka i den tuffa konkurrensen!
Vem som blir Årets Företagare i Dalarna 2011 skall vara klart i september - jag kommer givetvis att skriva om det här på bloggen!

//Karin Hellström