Älvdalens simhall - perfekt för avkoppling och träning

Älvdalens simhall är perfekt för avkoppling och träning
Idag har jag varit i simhallen här i Älvdalen och simmat, bastat och kopplat av.
Det är helt fantastiskt att vi här i Älvdalen har en 50-metersbassäng där man i lugn och ro kan simma och njuta! Vanligtvis brukar det inte vara någon trängsel i bassängen där man simmar utan man kan hålla sitt eget tempo.
I simhallen finns även en del för barn med möjlighet till lek - den brukar vara välbesökt på söndagar med många familjer både från Älvdalen och Mora. Det är kul att se att simhallen nyttjas av fler!

Jag försöker att träna upp mig för att eventuellt simma Vansbrosimmet 2012. Min strategi är att jag måste bli bättre på de andra simsätten och inte bara simma bröstsim - om jag skall klara av att simma motströms i tre mil!!
Men vi får se hur det går, jag behöver nog träna mer än en gång i veckan för att bli bra nog:)
Nu hoppas jag att det snart blir snö så att man kan ta fram skidorna och börja träna på dem. Älvdalshäxorna  (vårt lag från Älvdalens kommun) är anmälda till Stafettvasan, för andra året. Laget består av näringslivskontorets och projektens alla Karin (Eriksson, Ljudén, Ardefelt och Hellström) samt Maivor Löfgren, vår personalchef. Vi hoppas att Carin Nises, projekt Winnet8, också vill vara med. man vet ju inte om alla är "fit for fight" när det är dags...
Jag lär återkomma till Älvdalshäxorna här på bloggen:)
Nu skall jag luta mig tillbaks i soffan och njuta av nybakade bullar framför brasan - mums!

Hembakade bullar....mums:)

//Karin Hellström