Helg i #Älvdalen - tid att njuta av naturen

Fulufjällets Nationalpark i Älvdalens kommun
Nu är det helg igen - tid för rekreation och ledighet.
Vad gör man på helgen i Älvdalen? Själv njuter jag av naturen med hund-promenader i skogen, lugna stunder framför braskaminen, en bastu, god mat med ett gott glas vin till.
Just nu är det en mellanperiod och jag längtar tills det blir lite kallare och snön börjar falla - det är ju det som är det bästa med Älvdalen; riktiga vintrar med möjlighet till skidåkning på längden, på fjället och i alla backar som finns i vår kommun!
Visst, det kan ju bli lite väl kallt ibland men jag uppskattar det mer än regn och rusk i sju månader i sträck som det är i Göteborg som jag kommer ifrån.
Älvdalen har årstider "på riktigt" - det uppskattar jag!
Är man intresserad av att vara ute i naturen är Älvdalens kommun det perfekta stället att bo på.
Det finns ett stort antal naturreservat som du kan besöka. 14 nya reservat beslutades om i juli 2011.
Läs mer på:
http://www.alvdalen.se/sv/Kultur-och-fritid/Naturreservat-/
Ni som inte besökt Älvdalen -välkommen hit och njut av naturen och vildmarken "på riktigt"!

Det finns många iordningställda platser i Älvdalens kommun där man kan njuta av en eld
Trevlig helg till alla!

//Karin Hellström