Möte med Turistrådet i #Älvdalen

material från visitidre.se
Igår fick jag nya arbetsuppgifter på näringsivskontoret.
Vår kollega Peter Entian, som har jobbat som turismsamordnare, har slutat på Älvdalens kommun och nu skall vi tillsammans lösa hans uppgifter fram till den 30 maj 2012 då kommunens kontrakt med Turistrådet upphör.
Det betyder att jag under denna period även kommer att arbeta med turistfrågor i kommunen. Carin Nises hjälper till med frågor som rör VisitDalarna och Karin Ardefelt kommer att ta över vissa av mina uppgifter.
Jag tycker att det ska bli jättespännande och ser fram emot att få lära mig mer om frågor kring Citybreak, medelmsfrågor i Turistrådet, driften av turistbyråerna i kommunen mm,mm.

Mina erfarenheter av turism och besöksnäring är min utbildning på Älvdalens utbildningscentrum där jag gick på KY Naturturism 2007-2009. Under sommaren 2007 jobbade jag på turistbyrån i Älvdalen och sommaren 2009 på turistbyrån i Mora så lite har jag med mig "i bagaget".
Idag på mötet var det många spännande frågor på agendan och vi ser fram emot ett bra samarbete mellan kommunen och Turistrådet i framtiden - vi arbetar ju gemensamt för att utveckla företag och företagare i Älvdalens kommun och att få hit fler besökare från när och fjärran!
Läs mer på http://www.visitidre.se/ om Turistrådet och utbudet i vår fantastiska kommun!

//Karin Hellström