Har du tankar om att du vill ta ditt företag till nästa nivå?

Har du tankar om att du vill ta ditt företag till nästa nivå? I sådana fall vill jag här passa på att informera dig om denna fina chans som ALMI erbjuder dig som företagare. Du erbjuds seminarier som ger dig kunskap och inspiration att utveckla din företagsidé och ditt erbjudande. Du får helt enkelt hjälp med att öka dina förutsättningar till framgång.


Du och ditt företag - om att gå från idé till affärsmodell

Vässa din affärsmodell och skapa förutsättningar för att lyckas. När du har tydliggjort din vision, din företagsidé och ditt erbjudande till marknaden, både för dig själv och för din omvärld, så ökar dina förutsättningar till framgång betydligt.

Seminariet ger dig kunskap och inspiration att utveckla din företagsidé och ditt erbjudande. Bland annat genom att ta lärdom av andra framgångsrika företagare. Du får också ta del av modeller och verktyg som hjälpa dig att ta företaget till nästa nivå.

Seminariet är en del av en serie om 5, som har olika teman för dig som är på väg att starta, nyligen har startat företag eller känner att det skulle utveckla ditt företagande.

1. Du och ditt företag – om att gå från idé till affärsmodell.
2. Räkna på din affärsidé – om ditt företags viktiga ekonomiska samband och nyckeltal.
3. Att sälja med framgång – om att förstå dina kunder och underlätta köp.
4. Att växa – om att tänka tillväxt redan från start.
5. Att köpa företag – om vad du bör tänka på inför ett företagsköp.
————————————————————————————————————

Välkommen till seminariet hos Almi i Mora
TID: Onsdag 29 augusti kl. 12.30–15.30 PLATS: Almi, Kyrkogatan 19c, Mora

Välkommen till seminariet hos Almi i Borlänge
TID: Måndag 27 augusti kl. 09.00–12.00 PLATS: Almi, Forskargatan 3, Teknikdalen / Dalarna Science park, Borlänge


Anmäl dig via kalendariet på almi.se/dalarna
Seminariet är kostnadsfritt, men om du anmäler dig och sedan inte kommer kostar det 250 kr. Förbered dig genom att fundera över frågorna i Lean Canvas modellen. Du hittar den på almi.se

// Karin Ardefelt