Företagsbesök på Särna Camping



Särna Camping är både Camping och turistbyrå. Ingen statistik är klar för sommaren men personbesök i receptionen 2010 var 24 401 personer.


Samtidigt som du tar dig ett dopp, kan du blicka upp mot fjälltopparna. Det är främst denna vy som jag bär med mig i mitt minne när jag lämnar Särna Camping. Lena berättar lite för mig om hur sommaren har sett ut och hur de stora evenemangen för sommaren har varit. Särna camping står själv inte för några event, däremot är andra entreprenörer självklart välkomna att arrangera olika tillställningar. Ett exempel är en entreprenör från trakten som står för kanotuthyrning och cykeluthyrning. Lena Håkansson berättar för mig att de flesta gästerna de väntar nu, när semestrarna i Sverige börjar avta det är de utländska turisterna från framförallt Tyskland och Holland. Det är många som vill besöka Särna på hösten när landskapet byter färg.




Stranden sedd uppifrån campingen




Karin Ardefelt