Full fart på turistbyråerna i Älvdalen och Idre

Turistbyrån i Idre
Idag har jag varit i Idre och träffat Nathalie och Fredrik som jobbar på turistbyrån i Idre.
- Det är fullt upp, berättar Nathalie, mycket bokningar nu till nyår vilket är jättekul! Vinterguiden är färdig och nu ska vi se till att den kommer ut i butiker i hela kommunen, fortsätter Nathalie.
Fredrik jobbar mycket med hemsidan http://www.visitidre.se/ och är expert på bokningssystemet Citybreak som används av de flesta turistbolag i Sverige idag.
- Det är ett krav från VisitSweden att de olika destinationerna blir bokningsbara via Citybreak, berättar Fredrik. VisitDalarna har kommit en bra bit påväg och vi i Älvdalens kommun är i framkant. Nu behöver vi fler paket från de olika entreprenörerna, fortsätter Fredrik. Kontakta oss på turistbyrån så hjälper vi gärna till! info@visitidre.se
Fredrik och Nathalie på turistbyrån i Idre

Turistbyrån i Älvdalen
Efter besöket i Idre levererade jag Vinterguiden till Turistbyrån i Älvdalen där Mikael arbetar. Mikael kommer att vara i tjänst på turistbyrån till i februari då han åker till Svalbard för att jobba som guide.
- Det är sjätte säsongen nu jag jobbar på Svalbard, berättar Mikael. En fantastisk och spännande miljö!
Men jag trivs bra här i Älvdalen, fortsätter Mikael, jag utbildade mig till naturguide på Älvdalens Utbildningscentrum och där fick jag möjlighet att lära mig mer om den fantastiska naturen här i Älvdalens kommun.
Mikael på turistbyrån i Älvdalen

Vinterguden 2011/2012
Vi hjälps nu åt att sprida de nya katalogerna i hela kommunen.
Är Du intresserad av Vinterguiden?
De finns att hämta på turistbyråerna eller i en butik nära dig.
Om inte - kontakta turistbyråerna. Kontaktuppgifter hittar du på http://www.visitidre.se/sv/visitidre-Vinter/Kontakt/
Eller mejla mig på karin.hellstrom@alvdalen.se

//Karin Hellström