God fortsättning!

Ljuset lyser upp i mörkret
Jag vill önska Er alla en riktigt god fortsättning!
Hoppas att ni haft en  lugn och fridfull jul med mycket god mat och god gemenskap.
Jag har varit i västsverige och hälsat på familjen. Jättemysigt - men det är skönt att vara tillbaks i Älvdalen igen:)
Nu har jag ledigt från mitt jobb på näringslivskontoret fram till den 9 januari. Det känns väldigt lyxigt!
Jag kommer dock att vara tillgänglig för turistbyråpersonalen i kommunen.
Idag har jag varit på turistbyrån i Älvdalen och hälsat på Mikael och imorgon kommer jag att besöka turistbyrån i Idre för att stämma av med Nathalie och Fredrik. De jobbar på för att ta hand om våra besökare i kommunen under helgerna. En eloge till dem!

Vad händer för övrigt i Älvdalen?
Det passerar många turister i byn, många takboxar påväg mot fjällen. Hoppas att de får tillgång till snö och mycket aktivteter på deras ledighet!
Mellandagsrean pågår för fullt! Många butiker säljer ut många varor - passa på att fynda i butikerna på hemmaplan!

REA på Vimla som säljer kläder, heminredning, leksaker, presentartiklar mm,mm

Även på Backlunds Skor är det REA...
... Johanna visar upp sitt REA-sortiment. Mycket att välja på!
En nyöppning på Dalgatan!
Skistart (som blev Årets företagare i Älvdalen 2011) har öppnat butik i gamla Preem-macken.
Företaget har profilerat sig som en nätbutik som säljer friluftsprodukter på http://www.skistart.com/ och nu öppnar de öven en "fysisk" butik på Dalgatan i Älvdalen.
Vi återkommer med ett företagsbesök snarast i den nyöppnade butiken och önskar lycka till i de nya lokalerna!

http://www.skistart.com/ har öppnat butik i gamla Preem-mackens lokaler i Älvdalen
Vi ser fram emot fler nyetableringar i Älvdalen under 2012!
Tills vi hörs nästa gång - god fortsättning på helgen - må så gott.
önskar
Karin Hellström