Perfekta förutsättningar för skidåkning i Älvdalen


Porfyrspåret på skidstadion i Älvdalen
Idag var det helt underbart i spåret, igen... -4 grader, stilla och perfekta spår. Kan det bli bättre?
På stadion var det skidtävligar så för att inte "trassla in mig" i de som kan åka skidor åkte jag till Älvdalens Ridhus och gick på spåret där:)
En dryg timma var jag ute och det blev nog en blandning av Porfyrspåret, Korpspåret och elljus-spåret; allt för att inte vara ivägen för de som tävlade!
Det är riktig avkoppling att vara ute i skidspåret, tycker jag. Lite jobbigt kanske - men det är bara att ligga i och träna om det ska bli bättre! Mycket hänger även på tekniken och jag ser fram emot nya träningstillfällen med systrarna Mörk på Kåjtum & Gludrum! Den 2 februari sätter träningen igång igen - och då blir det skidåkning, hoppas jag! Är du intresserad av att vara med på träningen? Läs mer på http://www.sportkullan.se/
Medlemsmärke Älvdalens IF
Som jag tidigare skrivit här på bloggen betalar man för att åka i de jättefina spåren i Älvdalen. Antingen betalar man 30 kronor/dag eller så stöttar man Älvdalens IF och betalar en årsavgift och får då åka så mycket man vill under hela säsongen. Jag betalar mer än gärna! Läs mer på http://www7.idrottonline.se/default.aspx?id=191936

Nu är det dags för en ny vecka på jobbet igen.
En spännande vecka väntar med bland annat; personalmöte, företagsbesök på Mixtrum AB, rådgivningar till ett antal företagare, Bergsgårdens marknadsplan för ansökan att bli ett VL Center ska påbörjas, möte på Länsstyrelsen med det nystartade Scandinavian Heartland-projektet, styrelsemöte med Norra Dalarnas Turistråd och den nya turistbyråpersonalen och sist (men inte minst!) Stjärnagala i Falun där Älvdalens Hannah Risander är nominerad till Årets Ungdomsföretagare i Dalarna! Vilken vecka:)
Det händer sååå mycket positivt i Älvdalen!!!!!!
Läs mer om allt detta i bloggen under veckan.

Vi hörs!
//Karin Hellström