Företagsbesök på OK Q8 i Särna

I dag har jag varit på företagsbesök på OK Q8 i Särna. Den 10 februari var det två år sedan som Ulf Jönsson tog över verksamheten.
Macken har under de två sista åren förändrats vilket jag har sett med mina egna ögon, så jag ställer frågan till Ulf
– Du måste ha gjort en hel del investeringar Ulf?
– Ja jag ser alltid utvecklingsmöjligheter och jag tror på Särna.
Vi har utvecklat spelhörnan, bygt en uteplats, byggt om i butiken för bättre planering. Hela stationsplanen är ombyggd med nya pumpar, nytt påfyllnings system med dubbla rör för att minska risken för utsläpp, dessutom har vi gjort spillson för alla pumpar för att minimera risken för miljöförstöring. Vi har en ny skoterpump för att få bättre flöde för kunderna. Ulf berättar dessutom att macken i Särna faktiskt är den enda macken i norra Dalarna som har en E85 pump. Jag frågade Ulf om han stött på några överraskningar

 – Ja, det som framförallt förvånat mig det är att det är fler kunder på sommaren, turismen är stor i Särna på sommaren.
Lycka till Ulf
Karin Ardefelt