Tre dagar i Göteborg - borta bra men hemma bäst!

Jag har haft semester!
Onsdag, torsdag och fredag i förra veckan var jag ledig  och passade på att åka söder ut till min gamla hemstad Göteborg.
Göteborg bjöd på vårvärme, TUR-mässa, inspiration samt möten med gamla kollegor, vänner och släktingar. Det är bra att få lite input från stadens puls men det räcker med tre dagar för att man ska få nog:)

På TUR-mässan var det full aktivitet under torsdagen med seminarier, möjligheter att knyta nya kontakter och att se hur olika destinationer i Sverige (och världen) profilerar sig.
Dalarna hade en gemensam monter där alla DMO visade upp sig (VisitIdre, Visit Malung-Sälen, Siljan, Visit Södra Dalarna mfl)
Montern var välbesökt och många plockade broschyrer och inspirerades av erbjudanden.
Vi får hoppas att det lockar till besök och att många besöker vårt vackra Dalarna!
Dalarnas monter lockade många besökare
Ett givet besök i Dalarnas monter!

Traditionella symboler
 Vi passade även på att flanera i Göteborg och var givetvis tvugna att besöka mina gamla arbetskollegor i och utanför Saluhallen. Saluhallen har ju varit min arbetsplats i cirka 20 år.
Det var där som familjeföretaget Ebons Charkuteributik drevs mellan 1985 - 2000. Innan 1985 fanns butiken i Bazar Alliance (som revs 1985), där farmor Ebon startade upp företaget 1922.
Många minnen och kända ansikten på torget och i Saluhallen!

Stora Saluhallen på Kungstorget i Göteborg

Anki säljer grönsaker på Kungstorget

Ett måste vid Göteborgsbesöket är...
...ett besök i Viktoriapassagen för att avnjuta Göteborgs bästa espresso:)
Som sagt - borta bra men hemma bäst. Älvdalen är hemma för mig nu och det känns jätteskönt att vara hemma i Karlsarvet igen och njuta av lugnet och den underbara naturen vi har här i Älvdalen!
Det räcker gott och väl med tre dagar i stan....

//Karin Hellström