I bland räcker inte tiden till till allt roligt som finns att göra!


I går kväll var jag med båda mina döttrar på ridskola då slog det mig att jag skulle skriva om detta på bloggen. Vi har flyttat ut på landet och många säger att det inte finns något att göra, men så ser inte jag det. Jag ser istället allt som finns att göra. Mitt problem är att jag inte vet hur tiden ska räcka till för allt roligt som erbjuds mig. När snön försvinner känner jag mig uppgiven för det är så mycket som jag inte har hunnit med under vintern. Ja det jag vill säga det är att det finns så många möjligheter i denna region. Det finns så många entreprenörer i vår stora kommun som har så mycket att erbjuda.

I går blev jag sittande på mitt arbete vid datorn och fem minuter innan tidningen började sprang jag ut från mitt kontor, då fick jag se att jag hade lång kjol och högklackade stövlar inte så passande när man ska leda en häst på ridbana. Tack för att jag trots det får ett leende på läpparna när jag kommer till Håkas gård, för här blir alla sedda, ni har verkligen kunden i fokus.



Här har jag klippt bort mig själv i högklackat och långkjol.

Under våren och hösten håller Håkasgården ridning för ortsbor. Denna vår har Håkasgården 8 ridgrupper och en hästhantering/hästskötselgrupp igång, kursdeltagarna är mellan 3 och 60 år! I jämlikhetens tecken har man i år en grabbgrupp. Under sommaren är det mest turister som besöker Håkasgården för en ridtur ut i det fria, andra vill åka häst och vagn eller häst&släde under vintern. Håkasgården har dessutom ridlägerdagar under sommaren. Oj vilken aktivitet.

På Håkasgården "skräddarsyr" man gärna aktiviteten efter kundens önskemål, det vet jag avegen erfarenhet, eftersom vi brukar vända oss till Håkasgården när vår familj har besök från Norge, och i påskas hade vi en Norsk/Svensk påskridning.

Gå in och titta på Håkas häst och el hemsida.
http://www.hakas.dinstudio.se/


Du kan också gilla dem på facebook
http://www.facebook.com/HakasHastEl?ref=ts

Karin Ardefelt