Full fart på Älvdalens Sportcenter!

Karl, Agneta och Anders på Älvdalens Sportcenter
Idag har jag hälsat på Anders och hans medarbetare på Älvdalens Sportcenter på Dalgatan i Älvdalens kyrkby. Det är en strid ström av kunder som kommer in och handlar i butiken under tiden jag är där. De köper ammunition, badtillbehör, kläder, fiskeredskap mm,mm. Idag är det första dagen som Karl är i butiken  och jobbar.

- Vi har verkligen haft en bra säsong och därför har jag haft möjlighet att anställa mer personal, berättar Anders. Det är givetvis jättekul att många kommer till oss i butiken!
Vecka 30 är alltid mycket folk i rörelse här i Älvdalen, fortsätter Anders, det kan vara Bygdeveckan som drar folk hit. Många hemvändare är på plats i byn och passar på att vara ute i naturen och fiska.

Hur är det med utländska besökare, frågar jag?
- Jo, jag upplever att det är många tyskar och holländare, berättar Anders. Många familjer som vill ut i tjärnar och fiska.

Vad säljer ni mest i butiken?
- Under sommarperioden är det främst cykel, jakt& fiske och träningskläder, träningsskor som är storsäljare. Under hösten blir det stor efterfrågan på produkter kring jakt och fritid. På vintern är skidor och tillbehör absolut störst. Konfektion och fritidskläder går mycket hela året utifrån säsongerna.

Fiskekort är en storsäljare, eller?
- Ja, berättar Anders, vi säljer jättemycket fiskekort här! Av alla olika typer; familjekort, årskort, turistkort mm,mm.


Igår var det mycket folk på Trevliga torsdagen här i Älvdalen?
- Det är ju väldigt väderberoende. Igår var det fint väder och då kom det många kunder - torsdagen innan var det lite mindre. Då var vädret sämre.

Nu nalkas Musik- & motorfestivalen - hur har du det här i butiken då?
- Det är inte min direkta målgrupp, säger Anders, vi säljer lite regnkläder och campingutrustning. Förra året sålde jag en cykel till en gäst på Musik- & motorfestivalen som ville ta sig runt i byn på ett smidigt sätt:-)
Det var otippat!

Jag tackar Anders, Agneta och Karl för att jag fick störa dem en stund "mitt i handeln".
Lycka till med försäljningen under resten av sommaren!

Läs mer om Älvdalens Sportcenter på http://www.alvdalenssportcenter.se/


//Karin Hellström