Johanna firar 1-årsjubileum på Backlunds Skor!

Johanna firar 1-årsjubileum på Backlunds Skor i Älvdalen
Idag har jag varit på företagsbesök hos Johanna Pettersson som i nästa vecka firar 1-årsjubileum på Backlunds Skor i Älvdalen.
Johanna har skyltat till REA. Butiken och skyltfönster är snygga och välfyllda med både skor, väskor, smycken, present-artiklar och andra tillbehör.

Hur känns det så här efter ett år som butiksägare Johanna? frågar jag.
- Det känns jätteroligt, berättar Johanna och ler med hela ansiktet, nu har jag "kört" alla fyra säsonger och kunderna är jättepositiva! Det har gått över förväntan och jag är jättenöjd med försäljningen under första året!
Johanna tog över butiken den 1 augusti 2011 och totalrenoverade innan hon hade premiär den 8 augusti i fjol.
- Många av de gamla kunderna är kvar och jag har lyckats locka nya målgrupper till butiken genom att ändra och öka på sortimentet. Jag har givetvis även kvar de traditionella produkterna men har förnyat profilen på butiken, berättar Johanna.
- Gummistövlar har ju varit sommarens storsäljare - jag sålde över 100 par under juni månad! Handväskor och present-artiklar är andra produkter som jag inte hade förväntat mig sälja så bra som jag gjort. Det är jättekul!
Johannas special-produkter till Musik-& motorfestivalen
- Under Musik- & motorfestivalen kommer jag på Backlunds skor tillsammans med Sofia på Rockabillybutiken och Linda på Hårkällan finnas på flygfältet där vi tillsammans erbjuder en "total make-over i 50-talsstil", berättar Johanna. Kom och träffa oss där!
- Jag kommer givetvis även att ha öppet i butiken och här kan du hitta både vanliga skor och 50-tals-grejor!

Öppettiderna på Backlunds Skor är måndag - fredag 10-18 och lördag 11-14 till och med vecka 32.

Stort grattis Johanna till ett lyckosamt första år på Backlunds Skor!
Du har verkligen gjort ett jättejobb och utvecklat butiken till en modern sko-butik i Älvdalen!



// Karin Hellström