Nya utmaningar - kommunikationsplan för Älvdalens kommun

Nu är det slut på ledigheten - nya utmaningar väntar med en kommunikationsplan för Älvdalens kommun
Borta bra men hemma bäst!
Nu är jag tillbaks på kontoret igen och har "städat" i in-boxen på mejlen. Det märks att många är på semester nu - det är en markant skillnad på flödet av mejl.
Men då får man ju chans att göra det som inte hunnit med tidigare.
Jag har lovat Stefan Linde, kommunchef, att börja skriva på en kommunikationsplan för Älvdalens kommun. Så får det bli!

Vad är en kommunikationsplan?
Rubrikerna i min mall lyder: Övergripande mål, nulägesanalys, målgrupp, budskap, kanal, vem, när, budget, uppföljning, avstämning, utvärdering, aktivitetsplan.

Varför ska man ha en kommunikationsplan? Det är viktigt att vi på kommunen har en gemensam strategi och plan för hur vi ska kommunicera, till vem och varför? Vi har ju begränsat med resurser och måste försöka lägga resurserna på "rätt saker".

Nu ska jag anta utmaningen att få till en bra kommunikationsplan - det ska bli kul!

Hur det går med min kommunikationsplan får ni troligtvis reda på under sensommar/hösten.

Har du tankar kring detta?
Hör gärna av dig till mig på karin.hellstrom@alvdalen.se

//Karin Hellström