Välkommen till Älvdalens kommun Jonas!


Under sommaren är det en ny röst som svarar i växeln här på kommunen.
Jonas Nygren svarar på dina samtal när du ringer till växeln. Jag passar på att ställa några frågor till Jonas:

Jonas Nygren arbetar i växeln på Älvdalens kommun under sommaren

Hej Jonas som sommarjobbar på Älvdalens kommun i växeln under sommaren.Välkommen till Älvdalens kommun!
Hej Karin, och tack!

Vad gör du annars, pluggar du?
Under året som varit har jag varit arbetslös förutom under vårterminen då jag varit musiklärarvikarie på grundskolan, låg-, mellan- och högstadiet. Men till hösten ska jag börja plugga igen, då ska jag gå ett år på folkhögskola i Ransäter och spela elgitarr på Nordiska Rockmusiklinjen på Geijerskolan.

Bor du här i Älvdalens kommun?
Ja jag bor i en by som heter Näset.

Hur upplever du jobbet i växeln ?
Jag upplever det som väldigt mångsidigt och roligt eftersom arbetsuppgifterna är så varierande. Det kan vara allt från att svara i telefon och hjälpa dem som kommer in på kommunen till posthantering. Dessutom är mötet med människor väldigt spännande.

Har du haft ett liknande arbete förut?
Mitt vikariejobb var ju lite liknande med tanke på själva mötet med människor. Annars har jag inte haft något liknande jobb förut.

Hur länge blir du kvar?
Min sista arbetsvecka är v. 30, sen är jag ledig ungefär en månad innan jag åker och pluggar.

Tack Jonas!
Stort lycka till på sommarjobbet och med dina studier i höst. Vi ser fram emot se dig på rockscenen i framtiden!
Ring och prata med Jonas du också.

//Karin Hellström