Ovanligt problem för oss här på näringslivskontoret, men ack så viktigt.

Jag har varit hos Anne som driver Adventure Dreams i Idre. Anne presenterade ett litet ovanligt problem för oss här på näringslivskontoret. Det är så att Anne bor alldeles vid flygplatsen i Idre och problemet är att huset som hon hyr ska rivas. Självklart vill vi att Anne även i framtiden ska kunna bo kvar här hos oss och driva sitt företag i Idre. Därför ställer jag nu frågan till er. Har du ett hus till uthyrning, eller känner du någon som har ett hus som de kanske kan hyra ut? Kontakta i sådana fall Anne.
tel: 073 048 89 83
info@adventure-dreams.se


Jag ställer några frågor till Anne för att ni ska lära känna henne lite.



hur länge har du drivit din verksamhet i Sverige?
-jag har nu drivit min verksamhet i Sverige under fyra år.

varför är det brottom för dig att finna en ny bostad?
-Det är bråttom efterkom min hyresvärd ska riva huset som jag bor i! Det ligger vid landningsbanan och av någon anledning så får det inte ligga där.

-Har du något att säga de som eventuellt har en bostad att hyra ut?
-Vi är ett skötsamt par med draghundar som inte skäller!
Jag trivs jättebra har i Idre och vill fortsatta att driva mitt företag
upp på Idre Fjäll. Vi kommer att bygga hundgårdar dit vi flyttar, vi kommer inte att asfaltera och vi kommer självklart att återställa tomten den dag som vi flyttar. Jag vill dessutom berätta att vi har möjlighet att lämna förskott hyra som kan var en säkerhet för den som hyr ut om den vill det. Så gör man i många länder och det kan vi göra om det önskas.

-Varför lägger du till att de inte skäller?
- jag tror att många är rädda för att få hundar på gården som står och skäller hela dagarna, men det kan jag garantera att mina inte gör. 

Om du har något förslag till Anne så kan du kontakta henne.
Anne 073 048 89 83
info@adventure-dreams.se

Jag hoppas att ni snarast finner ett fint ställa att hyra/köpa snarast till er själva och till er verksamhet för vi vill självklart att ni ska stanna kvar här i Idre/Älvdalens kommun.


Karin Ardefelt