Paketering av produkter på Kopparleden

Benny Tator och Hannah Risander diskuterar hur man kan paketera Hotell Älvdalen med andra aktiviteter på Kopparledens hemsida
Idag har jag haft möte med Hannah Risander på Hotell Älvdalen och Benny Tator som arbetar med att utveckla Kopparleden - från världsarv till världsarv på mc www.visitkopparleden.com .
Syftet med mötet var att inleda ett samarbete med hotellet och skapa nya paket till portalen. I dagsläget finns det olika teman på hemsidan att paketera under; kultur, evenemang, motor,äventyr, djur & natur och mat & dryck.
Nu hoppas vi att Hannah och hennes kollegor på hotellet samt andra samarbetspartners i Älvdalen hittar samarbetsformer och skapar attraktiva paket som lockar fler mc-turister till Kopparleden och Älvdalen.

Webb-portalen www.visitkopparleden.com ägs idag av Älvdalens kommun och togs fram av Interreg-projektet Scandinavian Heartland i den förra projektperioden. Ett nytt projekt har startas upp med samma namn, Scandinavian Heartland, och arbetet med att utveckla Kopparleden fortsätter även i detta projekt.
Nu arbetar man med att paketera produkter för att bland annat nå ut på en internationell marknad. Spännande!


Är du intresserad av att paketera produkter kring Kopparleden? Hör av dig till Karin Hellström karin.hellstrom@alvdalen.se eller till Benny Tator på ab@telia.com
Vi tror att det finns en stor potential att utveckla paket mot målgruppen mc-cyklister, både i Sverige, Norge och övriga Europa.

//Karin Hellström