Personlig rådgivning för företagare, gällande marknadsföring på nätet .

Många företagare har ställt frågor angående sökoptimering till oss på näringslivskontoret, vi har förstått att detta är en viktig fråga för våra företagare därför är Carina Alven från ALMI här hos oss nu för att ge företag personlig rådgivning i frågor kring marknadsföring på nätet.

Jag har själv varit en timme hos Carina i dag, då jag fick många tips och råd. Det är bra att få möjligheten att bolla strategi och målsättningar för sitt användande av sociala medier med en oberroende part.
- Är det inte fantastiskt, vilken hjälp man kan få. Det är min spontana reaktion.  Jag är jätte glad för denna hjälp. Ju mer jag lär mig ju mer vill jag sprida vikten av att företagen andvänder ny teknik vad det gäller marknadsföring.
- Du som vill träffa Carina i rådgivning, passa på för denna möjlighet finns bara under kommande vår, sedan är förmodligen projektet slut. Kontakta mig Karin Ardefelt karin.ardefelt@alvdalen.se .


Nästa "man till rakning"var Karin Blaauboer från Turistgården.


-Snälla Karin vad är dina tankar nu när du varit på rådgivning hos Carina Alven!
-Lärorikt! det är som om jag har fått på mig "nya glasögon".

Fler hade Carina tid för. Bertil från / Assistanskåren Särna-Idre var nästa person som fick bolla idéer tankar och ställa frågor vad det gäller marknadsföring på nättet med fokus på det egna företaget.


-Vad är din spontana reaktion efter detta möte Bertil?
-Bra, det är så lätt att man blir hemmablind!
 
 
Det sista företaget för dagen var Knappgården, men denna rådgivning kommer Carina att hålla ute på företaget, jag önskar dem lycka till! vad glad jag är att Carina har kommit till oss i dag!
 
 
I morgon kommer 4 företag att få "skräddarsydd" rådgivning för sitt företag, då kommer Carina att ta emot dem på kommunkontoret i Idre.
 
I Januari kommer Carina Alven från ALMI tillbaka upp till oss här i norra delen av Älvdalens kommun. Om du är intresserad av en personlig rådgivning för ditt företag, då ska du kontakta mig.

Karin Ardefelt
0251-31228
karin.ardefelt@alvdalen.se

Karin Ardeflt