Medarbetare på Samhällsenheten - Margareta Eriksson

Vi har nu börjat att presentera våra kollegor på Samhällsenheten, den enhet som näringslivskontoret nu tillhör. Idag presenterar vi Margareta Eriksson som är miljöinspektör.

Margareta Eriksson
Hej Margareta! Skulle du vilja berätta lite mer om dig själv och det du arbetar med?
Jag är en 50-årig tjej som kommer ifrån Sundsvall. Jag flyttade till Älvdalen i augusti 2011 och bor numer i Rot där jag pysslar med min gård och mina djur. På fritiden tycker jag om att vara ute i skogen och tycker mycket om att fiska. Jag spelar golf och är mycket sportintresserad. Resor ut i världen men även i Sverige är ett annat intresse som jag har.

Jag har arbetat som miljöinspektör i 25 år och älskar mitt arbete. Som inspektör får jag möta nya människor och får olika frågeställningar nästan dagligen i min yrkesroll och det trivs jag med. Jag har ansvar för miljö- och hälsoskydd på Samhällsenheten. Mina arbetsuppgifter är prövning av anmälan om nya företag, prövning av anmälan/ ansökan om nya avlopp. Handläggning av klagomål på både miljö och hälsoskyddssidan m.fl. Planerad tillsyn på miljö- och hälsoskyddsverksamheter och dricksvatten.

Tack Margareta, nu vet vi lite mer om dig.