Personalförändringar på Näringslivskontoret/Samhällsenheten

Det har under sommaren skett vissa förändringar bland personalen på näringslivskontoret och Samhällsenheten. Karin Ardefelt flyttar, Frida börjar arbeta i ett projekt och Karin Eriksson slutar och ersätts av Erik Casselbrant.

Karin Ardefelt slutar
Jag är just nu på semester, men vill ändå passa på att tacka er alla företagare, föreningar och företagsfrämjare för den tiden som jag har fått arbeta tillsammans med er. Det var varit många lärorika möten under dessa år och jag kommer minnas er alla med glädje. Jag och min familj flyttar till Värmland, och den 7 oktober är min sista dag som anställd i Älvdalens kommun. Jag kommer emellertid att arbeta på timmar så länge behov finns. Exempelvis kommer jag att vara behjälplig vid inskolning av ny näringslivssamordnare samt planering av höstens frukostmöten. Jag kommer att förmedla till min ersättare hur viktiga ni är för vår kommun. Jag vill önska er ett stort lycka till i framtiden!
Klicka här för att se utlysningen av min tjänst


Frida Torsein arbetar i projekt under 1 år
Jag kommer att under ett års tid, med start 1 oktober, att arbeta i näringslivs- och integrationsprojektet FRAMSTEG, som kommunen beviljats medel för. Projekts mål är att främja företagande bland ungdomar i åldern 16-25 år. Under hösten och i väntan på en vikarie, kommer jag att planera och hålla i frukostmötena i oktober och december. Den 1 oktober 2018 är jag tillbaka som näringslivssamordnare.
Klicka här för att komma till utlysningen av mitt vikariat


Karin Eriksson drar vidare på nya äventyr
Den 1 september kommer Karin E att börja arbeta på näringslivskontoret i Mora. Hon ersätts samma datum av Erik Casselbrant, som vi berättar mer om under nästa rubrik. Vi vill passa på att tacka Karin för den tid vi har haft förmånen att ha henne som enhetschef, och önskar henne lycka till på nya jobbet!





Vem är nya enhetschefen?
Den nya enhetschefen heter Erik Casselbrant och har närmast arbetat som miljöinspektör i Älvdalens kommun under våren. Han har bland annat ett förflutet som avdelningschef på Försvarsmedicincentrum och miljöinspektör i ett antal kommuner. På fritiden är Erik gärna med sin familj ute i naturen, och alla former av friluftsliv tilltalar honom. Vi passar på att hälsa Erik välkommen till oss!



Hur löser sig näringslivsarbetet under tiden?
Två nya personer ska rekryteras - en för Karin As tillsvidaretjänst med en förhoppning om stationering i Särna eller Idre samt en vikarie under ett år för Frida i Älvdalen. Frida kommer att finnas med i rekryteringsprocessen vid båda tjänsterna tillsammans med den nya enhetschefen. Hjälp oss gärna att sprida våra lediga tjänster, win-win för oss alla. Det går att nå oss båda på våra ordinarie kontaktuppgifter, som du ser längst ner i detta mail. Frukostmötena kommer som sagt att fortlöpa enligt planeringen.
Länk till tillsvidaretjänsten
Länk till vikariatet


F7
I projektet F7 fortskrider allt enligt planen med Camilla Garbergs som projketledare och Karin Ljudén som affärscoach. Ifall du som etablerad företagare vill boka en rådgivning gör du detta hos Karin Ljudén. Under hösten är det dags för F7-lyftet i kommunens norra delar. Passa på att anmäla dig till lyftet idag!
Länk till mer information om F7-lyftet




Läs mer på bloggen här:
http://naringslivalvdalen.blogspot.se/2017/08/anmal-dig-och-ditt-foretag-till-f7.html
http://naringslivalvdalen.blogspot.se/2017/08/boka-in-arets-datum-for-up-to-date.html
http://naringslivalvdalen.blogspot.se/2017/08/viktigt-information-om-fiber.html


//Frida Torsein och Karin Ardefelt