Jag vill passa på att säga tacka för alla fantastiska möten

På måndag slutar jag på Älvdalens kommun och jag vill passa på att säga hej då till alla er underbara människor som jag har träffat under mina år på näringslivskontoret. Ja jag vill tacka för alla möten med er företagare, föreningar, kollegor, externa organisationer och projekt vilka jag har haft privilegiet att möta.

Som sagt jag har träffat så många underbara människor i Älvdalens kommun, Dalarna, Sverige och till och med utanför Sveriges gränser och jag skulle vilja ge er alla en riktigt stor kram.

Jag har så många fina minnen av möten med er och jag funderar ofta exempelvis över om:

-Samarbetet gått väl
-Har ni funnit den rätta leverantören/medarbetaren
-Blev mötet med ALMI lyckat
-Har erat företag växt
-Gick det bra att etablera sig här för dig och din familj
-Har ni lyckats att trimma organisationen efter era nya förutsättningar
-Fungerade affärsidén
-Vad sa banken om er affärsplan
-Fick ni något företags/förenings stöd
-Blev det en lyckad marknadsföringskampanj
-Lyckades dialogen väl även efter projektet
-Lyckades ni att implementera projektets resultat
-Mår du bra
- o.s.v.

Av min natur är jag är nyfiken på livet och ni har blivit mina vänner, därför finns ni kvar i mina tankar och jag hoppas att det kommer att gå bra för er. Jag tycker att det är ett privilegium att leva och verka i vackra, roliga Älvdalens kommun.


Vi lever i en föränderlig värld vilket ställer höga krav på så väl er som driver verksamheter som på den kommunala organisationen. Företagsamma och entreprenöriella människor är nödvändiga för att vår kommun ska vara levande, därför har det känts mycket meningsfullt att tillsammans med er alla arbeta för att det ska vara så smidigt som möjligt att driva verksamheter här hos oss 😊. 


// Många kramar till er alla, hälsningar Karin Ardefelt
0705-385273 karinsteffner@yahoo.se
Karin som "Plupp" på förvaltningsdag 











Vill du ha kontakt med någon på Näringslivskontoret så finner du kontaktuppgifter till dem nedan:

Frida Torsein frida.torsein@alvdalen.se 
Camilla Garbergs camilla.garbergs@alvdalen.se   
Karin Ljuden karin.ljuden@alvdalen.se