Nygammalt ansikte på näringslivkontoret i sommar

Medan ordinarie personal njuter av en välförtjänst semester så håller jag, Daniel Nilsson ställningarna på näringslivskontoret under juli månad.


Från och med den 1 aug börjar jag mitt nya uppdrag som projektledare för FRAMÅT - ett digitaliseringslyft för anställda och arbetsgivare i besöksnäringen och företag med nära koppling till besöksnäringen. Efter bl a föräldraledighet är jag nu tillbaka som projektledare, det ser jag väldigt mycket fram emot. Min inställning till uppdraget är att projektets framgång grundläggs genom att lyssna in och förstå målgruppens behov tidigt i projektet. Därför ser jag fram emot att så snart som möjligt komma ut och träffa alla er som anmält intresse av att delta i projektet. 

Förutom digitalisering så tar jag med mig ledorden samverkan, hållbart och ett agilt tänk. Något jag anser coronautbrottet tydliggjort vikten av. 

Tidigare hade jag nöjet att lära känna kollegor och näringslivet i kommunen genom min projektanställning i F7 - 7 kommuner i samverkan i norra Dalarna. Med mig in i projektet tar jag dessutom med mig erfarenheter från att driva företag i 10 år, arbeta i näringslivsprojekt tillsammans med Dalarnas företagsfrämjare och småföretag samt arbetsuppdrag för bl a Fjällkonferens, Dalarnas Äventyrscentrum och Siljan Turism. 

Kort om mig som person så utgår jag från att se möjligheter framför utmaningar. Jag tycker om ett aktivt friluftsliv i samklang med naturen och har bl a långfärdscyklat 1000-tals mil i världen. Stolt över min familj med sambo Lotta, två barn, Zoe 2 år och Julie 3 mån och vår finska lapphund Wilma, 2,5 år. Vi bor på en klassisk dalagård på Sollerön. Där vi varit med att starta Återbruket Klippen, en ideell förening som säljer second hand föremål, erbjuder en social mötesplats och återinvesterar vinsten i allmännyttiga insatser i lokalsamhället.

Har du frågor eller bara är nyfiken på projekt FRAMÅT, känn dig varmt välkommen att kontakta mig så ska jag berätta mer. 


Bästa hälsningar

Daniel Nilsson

Projektledare FRAMÅT

E-Post: daniel.nilsson@alvdalen.se

Adress: Permatsvägen 1, Box 100, 796 22 Älvdalen

Tele: 0251-31321

Mobil: 076-6105690

Logo_alvdalen-NY

 

Gilla oss på Facebook

 

Följ vårt arbete på bloggen

 

Inom Älvdalens kommun behöver vi spara och behandla personuppgifter om dig i olika sammanhang. Gå gärna in på Älvdalens kommuns webbsida för att läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter.