Effektivisera ditt arbete med stöd av ny teknik!

På Non Stop Business visade Dalalyft upp hur man kan delta på möten via  Google+ - en gratis-tjänst  som ger möjligheter att effektivisera din tid genom att ha möten via nätet
På tisdag i nästa vecka (den 25 september) ska jag gå på ett seminarie på temat: Effektivisera eller förändra ditt arbete med stöd av ny teknik.
Det är Dalalyft som anordnar seminariet och det är helt gratis!
Jag funderar många gånger när jag åker runt på olika möten i Älvdalens kommun och i andra kommuner i Dalarna varför vi inte utnyttjar möjligheterna med ny teknik mer än vad vi gör? Att köra runt kostar både tid, pengar och är inte bra för miljön!
Givetvis måste man även träffas fysiskt men jag tror att många möten kan utföras via Skype, Goolge+ och andra lösningar.
Jag hoppas att vi på tisdag får lära oss lite mer och får en inblick i hur man kan göra för att börja använda tekniken mer!
Detta gäller ju inte bara oss som arbetar inom kommunal förvaltning utan även dig som har eget företag!
Det kan ju vara kostnadseffektivt att prata med dina kunder via datorn och slippa långa resor. Passa på när vi får en introduktion i ämnet i Älvdalen!

Anmäl dig idag till jennie.fredriksson@dalalyft.se

Läs mer om seminariet på http://www.dalalyft.se/sv/senastenytt/kategori/seminarier/

När? Tisdag den 25/9 klockan 08:00 - 10:00
Var? Hotell Älvdalen
Dalalyft bjuder på kaffe och smörgås.

Vi ses på tisdag på Hotell Älvdalen - ta gärna med din dator för att få ut maximalt av seminariet!

//Karin Hellström