Fler företagare får "skräddarsydd" rådgivning i frågor gällande marknadsföring på nätet.

Fortsättning följer i dag, 6 nya företag ska i dag få "skräddarsydd" personlig rådgivning av Carina Alven rörande marknadsföring på nätet. I går var hon i Särna, klicka på länken om du vill läsa mer om gårdagens rådgivningar i Särna. http://naringslivalvdalen.blogspot.se/2012/12/personlig-radgivning-for-foretagare.html


En ny underbar och frisk morgon med 25 grader under nollstrecket. Jag hämtade Carina Alven på Knappgården i Särna. Vi åkte vidare till Idre där Carina i dag ska ge råd till 6 företagare i frågor kring marknadsföring på nätet. Jag är glad att Carina även i dag ger våra företagare möjlighet att bli bättre på att synas på nätet. Konkurrensen är så stor, därför är det så viktigt att våra duktiga företagare syns ute i världen!


Första företaget som kom till kommunkontoret i Idre i dag var AB Idre Arne.
-Vad är er spontana reaktion nu när ni har varit hos Carina?
-Kanonbra är detta!
-Vilken möjlighet det är att sitta och titta på sina egna sidor, med en oberoende part!




Nästa företag som har tid hos Carina är inte ett företag utan två! Det är Anki Eggefalk från Idrefjällens Buss och Taxi AB och Maud Stenberg från Guest Ranch Jonsgården. De har valt att gå tillsammans, på de viset kan de stötta varandra i fortsatt arbete. 

-Hur var detta frågar jag!
-Kanon svarar båda glatt!
- Jag vill uppmana alla att gå in och gilla mig på facebook säger Anki, jag behöver 50 gillanden för att få mer verktyg till förfogande på facebook!: Idrefjällens Buss & Taxi.


Jag måste lämna Carina för jag ska fortsätta upp till Grövelsjön för att firar STF:s fjällstations 75 års dag.
När jag väl är hemma får jag epost från  AnneLaure från Adventure Dreams, du kan läsa nedan vad hon skrev:


 Hej Karin

det var en mycket intressant möte med Carina/Almi idag.

Nu har jag flera tipsar för att göra min hemsida mer synlig och mer sökbar.
Tack igen för att vi, små företagare, har möjligt att få så viktig och hög kvalitet rådgivning.
 
 

Till sist vill jag önska alla företag lycka till med sitt fortsatta arbete.

Karin Ardefelt