Femte företagsstafetten: Stenis ekonomitjänster AB

Älvdalsfrakt skickade den femte stafettpinnen vidare till Lotta Stenis på Stenis ekonomitjänster. Lotta driver ett nystartat företag där just ekonomitjänster är i fokus.

Företagsstafetten: Stenis ekonomitjänster AB
Ägare: Lotta Stenis
Besöksadress: Lokalen, Gamla Näsvägen 6
Anställda: 0
Lotta Stenis
Berätta om ditt företag:
Jag har precis startat Stenis ekonomitjänster AB.
Jag hjälper mina kunder med det mesta kring företagande så som bokföring, bokslut, löner, utbetalningar, fakturering, fora-rapportering, ansökningar av återbetalning av dieselskatt mm, dvs all förekommande administration man har som företagare.

Hur kommer det sig att ni startade det här företaget?
Jag har alltid gillat att hålla på med papper. Jag har drivit eget bolag tidigare så tanken om att öppna eget har funnit ett tag men när min tidigare arbetsgivare Lars Olsson bestämde sig för att överlåta sin verksamhet, gjorde jag verklighet av min dröm.

Vart är ni om 5 år?
Vi har en stadig kundkrets och har förenklat det administrativa arbetet med digitala tjänster.

Vad har ni på gång just nu?
Jag arbetar med att utöka kundkretsen, och jag försöker ringa ett säljsamtal per dag. Jag går även utbildningar ibland annat löner och bokslut.

Hur samarbetar ni med andra företag i Älvdalen?
Mycket kontakter med företagare i kommunen.

Vad är det bästa med att vara företagare i Älvdalen?
Det är nära till arbete och fritid. Nätverket på en mindre ort gör att man får en annan igenkänning och relation till kunderna.

Lotta skickade oss vidare till Johannas Flora som ni läser mer om längre fram.


Läs mer om företagsstafetten här:
Älvdalsfrakt
Profil 46 och Anglerman fishing adventures
ErJa mur & kakel
Älvdalsfönster



/Frida Torsein