Elfte företagsstafetten: Idre Entreprenad

Årets andra företagsstafett gick till Idre Entreprenad som drivs av John Persson, en ung företagare som dubblat sin omsättning de senaste åren.

Företag: Idre Entreprenad AB
Ägare: John Persson
Anställda: 1 person
John Persson, Idre Entreprenad och Frida Torsein,
Näringslivskontoret på Älvdalens kommun
Berätta om Ert företag:
Idre Entreprenad är en entreprenadfirma med uppdrag inom väg, lastning, snöröjning och sandning.

Hur kom det sig att du startade det här företaget?
Jag är inne på min 6:e vinter och startade företaget när jag var 25 år gammal mest för att skaffa mig arbete året runt.

Hur ser företaget ut om 5 år?
Företaget fortsätter att växa och har fler anställda.

Vad är ni på gång just nu?
Snöröjning under hela vintersäsongen, och numera byggs det även på vinterhalvåret så jag har en hel del lossning i samband med byggen.

Hur samarbetar ni med andra lokala företag?
Jag samarbetar med lokala företag inom entreprenad åkeri och bygg.

Vad är det bästa med att vara företagare i Älvdalens Kommun?
Det är ett gott företagsklimat och det finns mycket arbete i och med den stora expansionen i och runt Idre. En svårighet är att hitta arbetskraft.

John skickar vidare stafettpinnen till Niklas på Stråkens El.


Läs mer om företagsstafetterna:
Perssons åkeri
Mikael Smitz
Gustafssons åkeri och Gustafssons Sten
Siv Holms begravningsbyrå
Johannas Flora
Stenis ekonomitjänster



//Frida Torsein