Sextonde företagsstafetten - Experience Grövelsjön

Anders på Lövåsgården skickade oss vidare till Experience Grövelsjön och Björn Jonsson. Läs om vår sextonde företagsstafett!
Björn Jonsson, Experience Grövelsjön
Ägare: Björn Jonsson
Besöksadress: Grövelsjövägen 375
Anställda: Ägaren

Berätta om Ert företag/tjänster/produkter: 
Experience Grövelsjön är ett litet guideföretag som erbjuder kunskapsbaserade upplevelser i fjällmiljö.
Vinter främst guidade turskidturer, längdskidskola samt toppturer. Sommar främst guidad fjällvandring och arrangemang samt uthyrning av packrafts. (Små upplåsbara kanoter som du bär med dig på vandringstur)

Hur kom det sig att ni startade det här företaget?  
För att det finns så mycket vacker värdefull natur att visa upp i Grövelsjöfjällen i kombination med att ha en livsstil som bygger på att tillbringa så mycket tid på fjället som möjligt.

Hur ser företaget ut om 5 år:  
Det ser förhoppningsvis ungefär likadant ut men med ett par fler fasta arrangemang som gör tillvaron lite mer förutsägbar. I takt med att fler gäster hittar mig får jag fler bokningar då väldigt många kommer tillbaka igen.

Vad har ni på gång just nu:
Att utöka sommarvandringen med konceptet "Speedhiking" som helt enkelt innebär att de som har bra kondition kan erbjudas turer där vi tar oss längre  och högre på en dag utan att för den skull behöva vara löpare.
I sakta takt ställer jag om för att kunna boka aktiviteter direkt på nätet även om majoriteten av mina gäster vill och kommer att kunna boka via mig personligen även i framtiden.

Hur samarbetar ni med andra företag i Älvdalens Kommun:
Jag samarbetar främst med de boendeanläggningar som finns i Grövelsjöområdet

Vad är det bästa med att vara företagare i Älvdalens kommun? 
Platsen med den naturen, småskaligheten och de gäster som omger företagets verksamhet.

Skicka vidare oss till:
Varför inte Sweden Runners?




//Frida Torsein